tirsdag den 2. juli 2013

Workout challenge!

For omkring 3 uger siden sagde jeg til mig selv; "Jeg vil se hvordan jeg vil blive påvirket, hvis jeg trænede hver dag i en hel uge" - Kort sagt; Jeg udfordrede mig selv, og det kan man jo ikke sige nej til.

For en uge siden valgte jeg så at begynde - Jeg skulle egentlig være startet om mandagen, men da jeg var i Aalborg måtte jeg vente til om tirsdagen. Jeg aftalte med mig selv, at jeg skulle skrive mine tanker ned om morgenen, efter træning og om aftenen + Jeg skulle holde styr på, hvad jeg spiste i løbet af dagen.
- Formålet med denne challenge var ikke at tabe mig eller forventninger om at se bedre ud efter en uges træning - Formålet var at se, om jeg rent faktisk kunne gøre det; Om jeg kunne få mig selv til at bevæge mig hver dag. Jeg ville finde ud af om jeg ændrede holdning omkring dét at træne (Jeg er meget doven anlagt, så det kunne jo være nice, hvis jeg blev helt dope på det), og jeg ville finde ud af om jeg ville få det bedre med mig selv, hvis jeg dyrkede bare lidt motion hver dag.

Der har været nogle dage hvor jeg tænkte "Fuck alt aaaah jeg bliver bare tyk nu", og så har der været nogle dage hvor jeg tænkte "Jeg burde fandme være med i et maraton. For saaaatan da jeg er lækker". Humørsvingningerne har været ekstreme og til tider har jeg endda glemt formålet med den (til tider) latterlige challenge - Men jeg kom igennem det, og jeg har aldrig været mere stolt!

                                             Hvis jeg kan gøre det, så kan alle gøre det.


Dag 1 - Tirsdag D. 25 Juni 2013
Morgen; Jeg følte mig ikke ekstrem klar til at træne, men jeg var heller ikke ligefrem uoplagt. Jeg havde den samme følelse i kroppen som jeg altid har, når jeg skal til at træne; "Det fint nok. Det skal nok gå. Det skal bare overståes". Jeg har allerede nu tvivl omkring hvorvidt jeg klarer denne challenge - Men jeg skal!
Mad; Yoghurt og mit sædvanlige tyggegummi til busturen. Jeg burde virkelig spise noget mere inden træning.

Efter træning; Jeg følte mig mere frisk, men også en smule irriteret, da jeg ikke gav mig 100% ved konditions-træningen. Hvis jeg ikke tager mig sammen i morgen, straffer jeg mig selv ved at rulle mig i græs. Fuck allergi.
Mad; Rugbrød.. Jeg hader rugbrød.

Aften; Klokken er 01:21 og jeg er sulten efter usunde ting. Fuck ejer jeg virkelig ikke en smule fornuft? Træning i morgen lyder helt grotesk, da min mp3 er gået i stykker, og jeg skal træne alene. This is just fantastic! Jeg tror jeg vil gøre hovedrent på mit værelse i morgen - Det får man vel også motion af?
Mad; Jeg åd kartoffelkugler til aftensmad og nutella-madder da jeg kom hjem fra fest. JEG HAR SYNDET

Dag 2 - Onsdag D. 26 Juni 2013
Morgen; Jeg er stået meget sent op (13:32), så at tage til Viborg for at træne virker helt uoverskueligt, da jeg ikke gider at sidde 30 minutter i bus derop og så 30 minutter i bus for at komme hjem igen. Ugh dovenskab på højeste plan. Mit humør skifter hver halve time; Så vil jeg træne - Så afskyr jeg træning - Så er det ikke så slemt at tage til Viborg at træne - Så er busser en opfindelse fra helvede. Aaaah this is hard motherfuckers. Tror dog bare, at jeg træner hjemme i dag. Jeg vil løbe en tur og hvis det ikke er nok, cykler jeg også et par kilometer, og så er der styrketræning! Den har jeg intet problem med at komme igennem! Men kondi først... Kondi først.. Fuck.
Mad; Yoghurt.. Living the wild life.

Efter træning; Jeg har det pisse godt med mig selv - Jeg har ikke været ude og løbe en tur i flere måneder, da jeg plejer at holde mig til løbebåndet i træningscentret, og jeg kunne (fandme!!!) alligevel løbe 5 kilometer! Ugh det føles godt. Og styrketræningen bagefter var også fabulous! Damn this is good.
Mad; Rugbrød og en banan. Igen; Fuck rugbrød.. Nej vent. DER ER FRIKADELLER PÅ. NU ELSKER JEG RUGBRØD.

Aften; Jeg er træt og fuld. Hvad er træning?

Dag 3 - Torsdag D. 27 Juni 2013
Morgen; Jeg er meget neutral omkring træning i dag. Jeg bliver ikke skræmt eller behaget ved tanken, så ja... Jeg er måske stadig lidt bagstiv.. heheheh. Jeg ved heller ikke, hvad jeg skal finde på at lave. Lige nu er jeg på vej hjem fra Viborg, så gider ikke at tage herop igen for at træne, men vejret er lort, så hvordan skal jeg træne derhjemme? Ohmygod first worlds problem. Styrke er dog let nok, men hvad med kondi? aaaaah dilemma.
Mad; Rundstykker bitches!!! Simon havde nemlig fødselsdag og han var så söd, at lade mig sove hos ham. hehehehe.

Efter træning; Jeg valgte at løbe en tur på små 3km, da jeg ikke kunne mere end det. Mine muskler i benene og maven er begyndt at gøre rigtig ondt efter kun 3 dages træning, så jeg føler mig en smule handicappet når jeg løber - men jeg gjorde det, og jeg har det skønt! Mangler dog stadig at lave lidt styrketræning, men arbejder nok kun med armene i dag, da maven er udmattet. Hahahah HVOR ER MIN SIXPACK.
Mad; Nutella-madder. Yeeeeah.

Aften; Jeg kan ikke længere huske formålet med denne challenge. Det bliver nok overskygget af mine ekstremt ømme mavemuskler. Hvordan skal jeg dog klare mig i morgen? Og dette er kun dag 3.
Mad; Majs, æbler og kartofler.

Dag 4 - Fredag D. 28 Juni 2013
Morgen; Jeg tror, at jeg må droppe min kondi i dag, da mine ben er ved at gå i krampe hver gang jeg bevæger mig. Måske skulle jeg tage udstrækning lidt mere seriøst? Man bliver jo også smidig af det. hehehe. Jeg vælger dog nok stadig at gå en lang tur senere i dag. Det skader vel ikke? Men jeg er frisk på en masse styrketræning!! Jeg vil være øm i morgen!!! Humørsvingninger man.
Mad; Yoghurt.

Efter træning; Jeg fik lavet en masse nye øvelser for både mine arme og min mave, så jeg håber, at jeg er godt øm i morgen. Ellers har jeg ikke trænet hårdt nok!! Seriøst hvor får jeg pludselig alt den energi fra? KUNNE LØBE ET MARATON. Men nøjes med en bette gåtur senere. hehehe.
Mad; Hjemmelavet burger jaaa.

Aften; Klokken er 03:13, så vil egentlig ikke betragte det som aften, men what the heck! Jeg fik gået en tur på 5km med min ven Rasmus, og det har været skønt ikke at skulle smadre mig selv med kondi i dag! Dog ved jeg, at jeg skal i gang igen i morgen og tanken gør mig æ' glad. Overvejer at tage til Viborg for at træne i træningscentret, men jeg ved godt, at det bare bliver ved overvejelser. Måske burde jeg bare løbe igen. Ugh fuck alt.

Dag 5 - Lørdag D. 29 Juni 2013
Morgen; Træning? Meh. Jeg gider intet i dag. Jeg gider ikke at spise, jeg gider ikke at tage til fest i aften og jeg gider da slet ikke at træne.. Jeg gider ikke engang at spille Sims3 - Så det er ret voldsomt.
Mad; Rice krispies jaaa.. Ok endte med at spise coco pops i stedet for.

Efter træning; Jeg havde det fantastisk efter - Også selvom at jeg kun løb små 3km, og ikke trænede så hårdt igennem da det kom til styrketræning. Men det er ligemeget - Det er altid skønt efter!
Mad; Spaghetti bolognese.

Aften; Klokken er 00:04 og jeg er på vej hjem fra fest. Jeg sagde til mig selv inden jeg tog afsted, at jeg ikke ville drikke da det ville gå ud over min træning, men jeg fik da alligevel hældt lidt indenbords. Men det er ligemeget - Jeg hyggede mig!! heheheheheh glæder mig til træning i morgen OG JEG ER TRÆT OHMYGOD er i puttehumør. Jeg har lidt kvalme, men jeg vil spille Sims3. Træne i morgen jaaa!!!
Mad; M&M's heheheh

Dag 6 - Søndag D. 30 Juni 2013
Morgen; Jeg er egentlig helt frisk på en løbetur, men så igen... Det er så kedeligt. Puha nej da. Har dog også fået tilbuddet om at gå en laaang tur i dag, men det kan ikke rigtig gøre op for løb og mine ben er egentlig ikke ømme - Det er nok mere mine arme- og mavemuskler der er smadrede. Jeg skal bare tage mig sammen, skal jeg! Så fokus på kondi - Ikke styrke! Som jeg dog kan lave aftaler med mig selv, når jeg skriver disse updates. Hahah.
Mad; Guldkorn... mmmmh.

Efter træning + aften; Jeg er en skændsel. Jeg gik blot en tur på 5km og lavede intet styrketræning. Det er anden-sidste dag af min challenge og jeg føler, at jeg har fejlet. Men som en god ven konstant citerer fra Batman; "Why do we fall? So we can learn to pick ourselves up again". Der er en dag igen i morgen og endnu én efter det. I'll be alright. Men eh.. Lige nu gør tanken om træning mig træt, så måske skulle jeg bare sove - Klokken er trods alt også 02:16.. Altså.
P.S; Der var en edderkop på mit værelse lige før, og nu er den væk. Jeg kender pludselig til karate og at løbe 10km uden stop, hvis jeg vågner op ved, at den kravler på mig. Det er dog ikke en træningsmetode jeg vil foreslå til andre. Fuck.

Dag 7 - Mandag D. 1 Juli 2013
Morgen; Sidste dag!!! Og så regner det selvfølgelig. Jeg er en stor modstander af regn, så lige nu sidder jeg og tænker over metoder jeg kan træne kondi på, indenfor. Jeg har i hvert fald slet ikke lyst til at gå ud i dette vejr, men ellers er jeg game på ret meget andet. Jeg skal bare træne igennem i dag. Wooo!!!
Jeg steg forresten også op på vægten her til morgen - For første gang siden jul.. Og jeg har satme tabt mig! Det kan godt være, at jeg har kunne se og mærke på mig selv, at jeg har tabt mig, men det er nu også rart når vægten siger det. Jeg havde dog ikke regnet med det, da jeg er begyndt at blive en smule muskuløs (I hvert fald mine ben), og da muskler vejer mere end fedt, havde jeg forventet en vægtstigning. Men det kommer vel om nogle måneder! Jaaaa.
Mad; Der er så meget godt at vælge mellem; Yoghurt, boller, coco pops og guldkorn. Det bliver nok en blanding af boller og coco pops. Er sulten hehehehe. Og sund.

Efter træning; Fuck fuck fuck fuck.. Jeg får en gæst på besøg her senere i dag og jeg troede, at han først kørte fra Aalborg omkring 17-tiden, men han er her åbenbart kl 17! Så jeg fik ligepludselig meget travlt, og jeg nåede kun at træne maven, ryggen og lidt kondi. Aaah this is not good - Fik slet ikke trænet igennem! Og så lige den sidste dag.. Øv.. Men skriver nok ikke noget i aften, så dette er min sidste update! Woowoowoo


Når jeg sidder og kigger tilbage på den sidste uges træning kan jeg udmærket godt se, at det ikke just var en god idé. For det første blev min krop helt ødelagt allerede på 3-dagen, da jeg ikke holdt nogle pauser fra træningen. Så jeg har nu lært vigtigheden af nogle dages pause i stedet for at tro, at man kan træne som en vild pumper hver dag. Jeg kan også se, at jeg langsomt mistede lysten til at træne som dagene gik, men jeg blev langt mere positiv omkring mig selv - og også alt andet! Det er helt klart et selvtillids-boost for éns psyke at træne ofte, men det er ikke altid sundt for kroppen, så jeg må lige finde den gyldne middelvej. Jeg har også endnu en gang fået et bevis på, at man ikke nødvendigvis skal spise utrolig sundt for at tabe sig en lille smule, få en bedre kondi og generelt bare have det godt. Jeg elsker mad for meget til at skulle spise sundt hele tiden, så jeg spiser lige hvad jeg vil - Og man kan i de fleste tilfælde tillade sig det, hvis man også bare træner ved siden af.
Jeg kan mærke, at jeg er blevet mere positivt indstillet overfor træning, da jeg jo har erfaret op til flere gange den sidste uges tid, at jeg altid har det fantastisk bagefter. Nu skal jeg bare ud og løbe mindst. 3 gange om ugen i hele Juli måned, da jeg ikke kan komme til Viborg grundet et udløbet buskort - Så træningscentret er ikke en mulighed de næste mange dage i hvert fald. Jeg må hellere holde min nye kondi ved lige, og så skal det hele jo nok gå! Ih dog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar